Niedziela 25 Lutego 2018
Imieniny: Wiktor, Cezary, Zygfryd

   

Aktualno軼i i og這szenia

Menu
Strona g堯wna
Aktualno軼i i og這szenia
Podmokle Ma貫
Zesp馧 dzi
Historia szko造
Nasz patron
Izba Pami璚i
Organy zespo逝
Prawo i dokumenty zespo逝
Szko豉 partnerska
Zaj璚ia pozalekcyjne i ko豉 zainteresowa
Szkolne wiadomo軼i
Dotacje na projekty rozwojowe
75-lecie szko造
Galeria 2003/04
Publikacje uczni闚
Przyjaciele szko造
Tak o nas pisz !!!
Przydatne linki
Podmokla雟ki Instytut Naukowy
Kontakt
Stowarzyszenie Przyja幡i Podmoklom
Program Operacyjny Kapita Ludzki
Program Rozwoju Obszar闚 Wiejskich
Z Ma貫j Szko造 w Wielki 安iat
Szko豉 w ruchu
Szko豉 wsp馧pracy
Wa積e dokumenty, rekrutacja

Przedszkole 
Rekrutacja 
Prawa dziecka

Szko豉 w ruchu

Szko豉 wsp馧pracy

Podmokla雟ki Instytut Naukowy

plakat 120.jpg - 12.95 KB

Galeria 2004/05/06/07

Szko豉 partnerska


im. Rosy Luxemburg
w Neuruppin

Dotacje na projekty

msws_m.jpg - 3.00 KB
.
 
logoprow.jpg - 4,92 KB
 
Recykling


Konkurs Grantowy

Galeria










Kalendarz
Luty 2018
P W C P S N
2930311 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Pogoda
Dane niedostepne

 

 

 


    - Strona g堯wna arrow Z Ma貫j Szko造 w Wielki 安iat

Z Ma貫j Szko造 w Wielki 安iat PDF Drukuj Email

Image

Zesp馧 Edukacyjny w Podmoklach Ma造ch jest jedn z 12 szk馧 w wojew鏚ztwie lubuskim, kt鏎a uczestniczy w projekcie "Z Ma貫j Szko造 w Wielki 安iat"
Projekt "Z Ma貫j Szko造 w Wielki 安iat" realizuje Federacja Inicjatyw O鈍iatowych (lider) z partnerami:

  • Fundacj Wspierania Aktywno軼i Lokalnej Fala,
  • Fundacj Partnerstwo dla 字odowiska,
  • Fundacj Civis Polonus,
  • Szko陰 Wy窺z Przymierza Rodzin.

Projekt, wsp馧finansowany z Europejskiego Funduszu Spo貫cznego w ramach Programu Operacyjnego Kapita Ludzki, Dzia豉nie 3.3.4, zwyci篹y w konkursie Ministerstwa Edukacji Narodowej "Ponadregionalne programy rozwijania umiej皻no軼i uczni闚 w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), j瞛yk闚 obcych, przedsi瑿iorczo軼i".
W programie bior udzia szko造 z dziewi璚iu wojew鏚ztw: dolno郵御kiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, mazowieckiego, opolskiego, pomorskiego, warmi雟ko-mazurskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego - po 12-13 Ma造ch Szk馧 z ka盥ego wojew鏚ztwa, w tym 36 szk馧 wi瘯szych (od 71 do 110 uczni闚) i 74 szko造 mniejsze (do 70 uczni闚).
Projekt rozpocz掖 si 1 grudnia 2009 r. i potrwa do ko鎍a pa寮ziernika 2013 r. Dzia豉nia w szko豉ch s prowadzone od czerwca 2010 r. do wrze郾ia 2013 r., r闚nie w czasie wakacji.
Federacja broni idei Ma造ch Szk馧 uwa瘸j帷 瞠 z zamkni璚iem szko造 wie traci nie tylko cz瘰to jedyn plac闚k edukacji, kultury, sportu i wspierania rozwoju lokalnego, ale i miejsce zapewniaj帷e znakomite 鈔odowisko edukacji ma造ch dzieci.
Powszechnie funkcjonuje opinia, 瞠 poziom nauczania w ma貫j wiejskiej szkole jest niski oraz 瞠 prowadzenie zaj耩 w klasach 陰czonych to anachronizm. Nic bardziej mylnego! Taki model edukacji w szko豉ch wiejskich funkcjonuje w wielu krajach Europy, 陰cznie z Finlandi – od wielu lat liderem rankingu bada umiej皻no軼i uczni闚 PISA. Szko造 o niewielkiej liczbie uczni闚 s bardziej bezpieczne, zapewniaj indywidualizacj pracy, umo磧iwiaj sta造 kontakt z rodzin dziecka, klasy 陰czone sprzyjaj stosowaniu metod aktywizuj帷ych ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem metody projektu.
Cel og鏊ny- wsparcie uczni闚 Ma造ch Szk馧 (klasy I-VI) z w rozwijaniu trzech kompetencji kluczowych:

  • kompetencji matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych;
  • kompetencji spo貫cznych i obywatelskich;
  • umiej皻no軼i uczenia si.

Cele szczeg馧owe:

  • przygotowanie materia堯w metodycznych, s逝膨cych rozwojowi wybranych kompetencji kluczowych uwzgl璠niaj帷ych aktywne i atrakcyjne formy uczenia si oraz specyfik 鈔odowiska edukacyjnego Ma造ch Szk馧;
  • wsparcie nauczycieli w pracy nad rozwojem kompetencji kluczowych, ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem pracy metod projekt闚 i zasad oceniania kszta速uj帷ego;
  • wyposa瞠nie Ma造ch Szk馧 w pomoce dydaktyczne wspieraj帷e rozw鎩 wybranych kompetencji;
  • zbudowanie szkolnego ruchu naukowego Ma造ch Szk馧 poprzez wsparcie rozwoju zainteresowa naukowych uczni闚 podczas Letnich Oboz闚 Naukowych i Letnich Szk馧 Odkrywc闚;
  • utworzenie 9 wojew鏚zkich sieci wsp馧pracy Ma造ch Szk馧;
  • wypracowanie modelu Ma貫j Szko造 wspieraj帷ej rozw鎩 wybranych kompetencji poprzez wypracowanie trwa造ch rozwi您a dydaktycznych i organizacyjnych.

Projekty s prowadzone w czterech modu豉ch:
1. Modu matematyczno-przyrodniczy klasy 1-3.
2. Modu spo貫czno-obywatelski klasy 1-3.
3. Modu matematyczno-przyrodniczy klasy 4-6.
4. Modu spo貫czno-obywatelski klasy 4-6.

Image