Wtorek 23 Kwietnia 2024
Imieniny: Jerzy, Wojciech

   

Aktualności i ogłoszenia

Menu
Strona główna
Aktualności i ogłoszenia
Podmokle Małe
Zespół dziś
Historia szkoły
Nasz patron
Izba Pamięci
Organy zespołu
Prawo i dokumenty zespołu
Szkoła partnerska
Zajęcia pozalekcyjne i koła zainteresowań
Szkolne wiadomości
Dotacje na projekty rozwojowe
75-lecie szkoły
Galeria 2003/04
Publikacje uczniów
Przyjaciele szkoły
Tak o nas piszą !!!
Przydatne linki
Podmoklański Instytut Naukowy
Kontakt
Stowarzyszenie Przyjaźni Podmoklom
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Z Małej Szkoły w Wielki Świat
Szkoła w ruchu
Szkoła współpracy
Ważne dokumenty, rekrutacja

Przedszkole 
Rekrutacja 
Prawa dziecka

Szkoła w ruchu

Szkoła współpracy

Podmoklański Instytut Naukowy

plakat 120.jpg - 12.95 KB

Galeria 2004/05/06/07

Szkoła partnerska


im. Rosy Luxemburg
w Neuruppin

Dotacje na projekty

msws_m.jpg - 3.00 KB
.
 
logoprow.jpg - 4,92 KB
 
Recykling


Konkurs Grantowy

Galeria










Kalendarz
Kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Pogoda
Dane niedostepne

 

 

 


    - Strona główna arrow Prawo i dokumenty zespołu arrow Wewnątrzszkolny system oceniania

Wewnątrzszkolny system oceniania PDF Drukuj Email


Wewnątrzszkolny System Oceniania
Szkoły Podstawowej w Podmokiach Małych


l . Podstawy prawne.

§1

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 19. 04.1999r.

2.Postanowienia ogólne.

§2

l. Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania oraz formułowaniu oceny.
2. 0cenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
- poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie;
- pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
- motywowanie ucznia do dalszej pracy;
- dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia;
- umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.

§3

Nauczyciel na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów (prawnych opiekunów) o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania.

§4

Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o zasadach oceniania zachowania.

§5

Nauczyciel jest zobowiązany na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, obniżyć wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe.
Obniżanie wymagań nie może przekraczać minimum wymagań określonych kryteriami egzaminu kompetencyjnego.

3. Postanowienia szczegółowe.

§6

1. Rok szkolny podzielony jest na dwa semestry.
2. Klasyfikowanie śródroczne przeprowadzane jest jeden raz w ciągu roku szkolnego w terminie ostatniego tygodnia przed rozpoczęciem ferii zimowych.

§7

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów klas 1-3.
l. Klasyfikacja uczniów klas 1-3 na koniec roku będzie podsumowaniem osiągnięć edukacyjnych w danym roku szkolnym.
2. Uczniowie otrzymują na koniec roku i podsumowanie semestru jedną ocenę opisową ze wszystkich zajęć, a drugą (także opisową) z zachowania.
3. Przy ustaleniu oceny z zakresu edukacji plastycznej, technicznej, muzycznej i ruchowo-sportowej należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
4.  0cenę wystawia się poprzez wypełnienie karty oceny opisowej (zał.Nr l).
5. Nauczyciel w zależności od jego inwencji twórczej może w ocenianiu wewnątrzklasowym wprowadzić żetony, pieczątki oraz inne formy oceny cząstkowej.
6.  Przyjmuje się następującą skalę ocen:
- Wspaniale - W
- Ładnie - Ł
- Dobrze - D
- Postaraj się - P
- Pracuj więcej - PW
7. W ocenianiu zachowania ucznia należy uwzględnić jego kulturę osobistą, aktywność i stosunek do obowiązków szkolnych.
8. W określeniu zachowania uczniów używa się następującej skali:
wzorowo, świetnie, dobrze, niezadowalająco, słabo, bardzo słabo.
9. Ucznia klas 1-3 szkoły podstawowej można pozostawić na drugi rok w tej same klasie tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych opinią wy daną przez lekarza lub poradnię
psy chologiczno-pedagogiczną albo inną poradnią w porozumieniu z rodzicami.

§8

Ocenianie w klasach 4-6.
l. Oceny są jawne dla ucznia i jego opiekunów. Sprawdzone i ocenione prace kontrolne otrzymują do wglądu uczniowie w terminie do dwóch tygodni od momentu ich napisania. Są one również dostępne do wglądu przez opiekunów na comiesięcznych spotkaniach z rodzicami.
2. Na prośbę ucznia lub jego rodziców nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.
3. Klasyfikowanie śródroczne polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen kwalifikacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen kwalifikacyjnych według skali określonej w statucie szkoły oraz oceny zachowania.
4. Klasy Skowanie końcowe polega na tym samym, co w p. 3 &8 jednakże dotyczy całego roku szkolnego.
5. Oceny klasyfikacyjne ustalaj ą nauczy ciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a ocenę zachowania-wychowawcy.
6. Oceny bieżące, klasyfikacyjne śródroczne i klasyfikacyjne końcowe ustala się według tej samej skali:
- celujący - 6
- bardzo dobry - 5
- dobry - 4
- dostateczny - 3
- dopuszczający - 2
- niedostateczny - l
7. Przed końcowym i semestralnym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele są zobowiązani do:
a) poinformowania uczniów ustnie, a rodziców pisemnie o przewidywanej ocenie niedostatecznej na dwa tygodnie przed posiedzeniem rady,
b) poinformowania uczniów ustnie o przewidywanych innych niż ocena niedostateczna na l tydzień przed posiedzeniem rady.
8. Decyzję o braku promocji nauczyciel powinien poprzedzić udokumentowanymi działaniami:
a) zindywidualizowanymi wymaganiami (na ocenę dopuszczającą) polegającymi na:
- podawaniu odrębnych zagadnień i problemów do rozwiązania,
- wymaganiu odpowiedzi na wybrane proste pytania lub rozwiązywania prostych zadań na sprawdzianach,
b) zajęciami wyrównawczymi,
c) informowaniem rodziców o postępach na comiesięcznych spotkaniach,
d) informowaniem rodziców o działaniach, jakie należy podjąć celem likwidacji braków.
9. Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna końcowa może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego. O przeprowadzeniu takiego egzaminu zwracają się rodzice takiego ucznia do dyrektora szkoły. Rada pedagogiczna ma prawo, w uzasadnionych przypadkach, na wniosek rodziców, wyznaczyć uczniowi nawet dwa egzaminy poprawkowe. Egzaminy poprawkowe przeprowadzone będą w ostatnim tygodniu sierpnia.
9.l Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz ustnej z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, informatyki (techniki) oraz wychowania fizycznego, z których egzamin powinien mieć formę ćwiczeń praktycznych.
9.2 Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
1. dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący stanowisko kierownicze-jako przewodniczący komisji,
2. nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne- jako egzaminujący.
3. nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne-jako członek komisji.
9.3 Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający:
- skład komisji,
- termin egzaminu,
- pytania egzaminacyjne,
- wynik egzaminu,
- ocenę ustaloną przez komisję.
Do protokołu załącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o
ustnych odpowiedziach ucznia.
9.4 Uczeń, który z przyczyn losowych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, określonym przez dyrektora szkoły.
9.5 Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego nie otrzymuje promocji i powtarza klasę.
lO. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu kształcenia promować warunkowo ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych.
10.1 Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną na koniec l semestru jest zobowiązany poprawić tę ocenę w następnym semestrze w terminie ustalonym przez nauczyciela. Jeżeli oceny tej nie uda mu się poprawić, ma ona wpływ na ocenę końcową.
11. Sprawdzanie osiągnięć ucznia odbywa się w formie ustnej (odpowiedź, aktywność) i pisemnej (praca klasowa, kartkówka, praca domowa, praca z tekstem).
11.1 Uczeń musi uczestniczyć w każdej pracy klasowej. Jeśli jest nieobecny musi j ą napisać w terminie ustalonym przez nauczyciela.
11.2 Uczeń dwa razy w semestrze może zgłosić na początku lekcji swoje nieprzy gotowanie do lekcji bez konsekwencji(nie dotyczy to zapowiedzianych prac klasowych).
11.3 Nauczyciel na tydzień przed planowaną pracą klasową informuje ucznia o jej terminie.
11.4 W tygodniu nie może być więcej niż dwie prace klasowe.
12. Dla umożliwienia bieżącej informacji uczniów i rodziców, podsumowania osiągnięć ucznia i klasy oraz doskonalenia pracy nauczyciela, nauczyciele gromadzą informacje bieżące:
-w kl. 1-3 karty szkolnych osiągnięć, karty wstępnej obserwacji,
-w kl. 4-6 stan ocen w dzienniku; prace kontrolne i wytwórcze.

§9

Ocena zachowania.
l. Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:
a) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym ze zwróceniem uwagi na:
- zachowanie się na lekcjach,
- używanie właściwych form zwracania się do nauczycieli oraz uczniów,
- wykonywanie poleceń nauczycieli,
- aktywność na lekcjach,
- rzetelne wykonywanie prac domowych,
- przynoszenie na lekcje zalecanych przez nauczycieli materiałów i przyborów szkolnych tylko w tym przypadku, jeśli wiemy, że uczeń zapomina, a nie wynika to z braku środków materialnych w rodzinie,
- zachowanie się na przerwach, tzn. przestrzeganie regulaminu porządkowego szkoły,
- stosunek do innych uczniów i osób starszych w środowisku szkolnym w czasie i poza lekcjami,
- usprawiedliwianie nieobecności (ponad 15 godz. lekcyjnych nieobecnych nieusprawiedliwionych powoduje obniżenie o jedną ocenę z zachowania),
- aktywność na zajęciach kół przedmiotowych, SKS oraz reprezentowanie szkoły na zewnątrz;
b) funkcjonowanie ucznia poza szkołą ze zwróceniem uwagi na:
- zwracanie się do rówieśników i osób starszych,
- stosunek do mienia społecznego i prywatnego,
- przebywanie poza domem bez opieki rodziców: zimą do 21, a w pozostałym okresie do 22.
- aktywny udział w działaniach Domu Kultury, klubu sportowego, OSP, orkiestry itp. instytucjach użyteczności publicznej.
2. 0cenę zachowania śródroczną i końcową ustala się według tej samej skali w sposób następujący:
- wzorowe
- dobre
- poprawne
- nieodpowiednie. 3.Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
a) oceny z zajęć edukacyjnych,
b) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły.
4. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
5. Ocenę proponuje wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii klasy, ucznia i innych nauczycieli uczących w klasie.
6. Nauczyciel zobowiązany jest do uzasadnienia oceny na wniosek zainteresowanego ucznia,
7. Nauczyciel zobowiązany jest do określenia, jak można poprawić zachowanie, by podwyższyć ocenę w następnym semestrze.

§10

Postanowienia końcowe.
1. Niniejszy regulamin może być nowelizowany uchwałą Rady Pedagogicznej na wniosek zainteresowanego nauczyciela lub dyrektora szkoły.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ANEKS
do Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania
Szkoły Podstawowej w Podmoklach Małych.


Na podstawie Uchwały nr 5 /99/2000 Rady Pedagogicznej w Podmoklach Małych z dnia 18.05.2000 do Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania do §8 ust. 6 wprowadza się zdanie o brzmieniu:
Średnia ocen niezbędna do uzyskania świadectwa z tzw. "paskiem" (wyróżnieniem) dla klas IV-VI wynosi 4.75.


ANEKS
do Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania
Szkoły Podstawowej w Podmoklach Małych.


Na podstawie uchwały nr 1/2002/2003 Rady Pedagogicznej w Podmoklach Małych z dn. 30.08.2002 r. do Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania w §7 ust. 6 wprowadza się następujący zapis:

W czasie trwania semestru wprowadza się następującą skalę ocen cząstkowych:

- niedostateczny - 1
- dopuszczający - 2
- dostateczny - 3
- dobry - 4
- bardzo dobry - 5
- celujący - 6

Jednocześnie zachowuje się ocenę końcoworoczną opisową. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.